سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

بیوگرافی مورگان پورتر فیلد فریمن (Morgan Porterfield Freeman)


نام
: مورگان پورتر فیلد فریمن Morgan Porterfield Freeman محل تولد : ممفیس ، تنسی ، آمریکا تاریخ تولد : 1 ژوئن1937

بیوگرافی مختصر : مورگان پورتر فیلد فریمن ، بازیگر، فیلمساز و گوینده‌ی آمریکایی می باشد که به خاطر صدای قدرتمند ورفتار آرام و خونسردی مشهور می باشد . فریمن برای بازی در فیلم‌های هوش خیابانی، رانندگی برای خانم دیزی، رستگاری در شاوشنگ و عامل انسانی نامزد کسب جایزه‌ی اسکار و بلاخره در سال 2005 برای بازی در فیلم عزیز میلیون دلاری برنده جایزه اسکار شد . او همچنین برنده یک جایزه‌ی گلدن گلاب و یک جایزه‌ از انجمن بازیگران سینما است . او همچنین در فیلم های پر فروشی همچون نابخشوده , افتخار , هفت , تاثیر عمیق , جمع تمام ترس‌ها , بروس قدرتمند , آغاز بتمن , راهپیمایی پنگوئن ها , لیست آرزوها , ایوان قدرتمند , تحت تعقیب , شوالیه تاریکی و قرمز نقش آفرینی کرده است .

داستان
زندگی نامه : مورگان فریمن در شهر ممفیس از ایالت تنسی آمریکا متولد شد. او فرزند "مایما ادنا" و "مورگان پورترفیلد فریمن , اس آر" می باشد . او دارای سه خواهر و برادر بزرگتر از خود است . هنگامی که نوزادی بیش نبود به نزد مادربزرگ پدری اش در چارلستون واقع در میسی سی پی فرستاده شد . خانواده‌ی او در طول دوران کودکی اش , مدام از شهری به شهر دیگر نقل‌مکان می‌کردند , آنها در شهرهایی مثل گرین وود , می سی سی پی , گری , ایندیانا زندگی کرده و سرانجام در شیکاگو واقع در ایالت ایلینویز ساکن گردیدند .در 9 سالگی وی برای اولین بار در یک تئاتر مدرسه ای به عناون نقش اول ایفای نقش کرد. او دوره ی دبیرستان خود را در دبیرستان براد استریت واقع در می سی سی پی گذراند . در سن 12 سالگی برنده مسابقه نمایش سراسری شد و در حالی که هنوز در دبیرستان براد استریت حضور داشت دریک نمایش رادیویی واقع در ناشویل ، ایالت تنسی به ایفای نقش پرداخت. در سال 1955 از براد استریت فارغ التحصیل شد , ولی بورسیه‌ی تحصیلی دانشگاه جکسون استیت را نپذیرفت و درعوض به عنوان مکانیک در نیروی هوایی ایالات متحره آمریکا استخدام شد. در اوائل دهه‌ی 60 میلادی، به لس‌آنجلس رفت و دردانشکده‌ی کامیونیتی این شهر به عنوان کارمند مشغول کار شد. همچنین در طی این دوره، مدّتی در نیویورک زندگی کرد و درسال 1964به عنوان رقاص در گروه ورلدز فر به عضویت درآمد. او در فیلم رویال هانت آو سان که توسط یک شرکت سیاحتی ساخته شده بود ، بازی کرد. و این در حالی بود که او در سال 1956 به عنوان سیاهی لشکر در فیلم کارگشا ظاهر شده بود . او در سال 1967 نقش آفرینی درفیلم «عاشقان نیجر» با بازی در مقابل ویویکا لیندفورس شروع به کار کرد ( موضوع فیلم درباره‌ی حقوق مدنی بود ) و در همان سال در فیلم سیاه سفید سلام دالی , با پیرل بایلی و کاب کالوی همبازی شد .
داستان

مهمترین فیلمی که فریمن در آن بازی کرد، فیلم «چه کسی می‌گوید من نمی‌توانم سوار یک رنگین‌کمان بشوم »( سال 1971) بود. او نخستین بارازطریق نقش‌هایش در سریال کم‌اهمیت دنیای دیگر و نمایش کودکانه‌ی پی‌بی‌اس،(که بعدها اظهار کرد باید زودتر از این ها آنجا را ترک می کرد ) در رسانه‌های آمریکا مطرح شد. در آغاز دهه‌ی 80 میلادی، فریمن در نقش‌های مکمل برجسته و مشهوری، در فیلم های مطرح بسیاری بازی کرد که حاصل این نقشها شهرتی بود که برای وی حاصل شد. وقتی که او مشهور شده بود، در نقش‌های بزرگتری مانند هوک(راننده) در فیلم رانندگی برای خانم دیزی و سرگروهبان جان راولینز در فیلم افتخار بازی کرد. در سال 1994 نیز در نقش یک زندانی به نام رد (Red) در فیلم فوق العاده «رستگاری در شاوشنگ» بازی کرد. او همچنین در فیلم هایی مانند «رابین‌هود- پادشاه دزدان» ، «نابخشوده» ، «هفت» و «تأثیر عمیق» درخشید . در سال1997، فریمن همراه با لوری مک‌کراری شرکت فیلم‌سازی «ریویلیشنز اینترتنمنت» و شرکت توزیع فیلم «آن لاین کلیک استار» را تاسیس کرد . همچنین کانال سیاره ما در کلیک استار را با عرضه کلیپ های هنری یاری نمود تا به این وسیله علاقه خود به علوم مخصوصا دانش هوانوردی و کشفیات فضایی را نشان دهد . پس ازآنکه سه مرتبه نامزد کسب جایزه‌ی اسکار به خاطر نقش مکمل در فیلم های «هوش خیابانی» و نقش اصلی در «راننده خانم دایزی» و «رستگاری از شاوشنگ» شد در هفتادوهفتمین دوره‌ی جوایز اسکار، جایزه‌ی بهترین نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم «عزیز میلیون‌دلاری» به خود اختصاص داد. او به خاطر صدای متمایزی که دارد، مشهور است واین امر باعث شده که به عنوان گوینده پیشنهادات زیادی به او ارائه شود. درسال 2005 گویندگی دو فیلم «جنگ سیاره‌ها» و مستند " راهپیمایی پنگوئن ها " (برنده آکادمی جایزه‌ی اسکار) را برعهده داشت. همچنین درسال1991 نقش اول فیلم «پارک ژوراسیک» به او پیشنهاد شد. فریمن در فیلم موفق «بروس قدرتمند» و دنباله آن« ایوان قدرتمند» و همچنین در نقش لوسیوس فاکس در فیلم «آغاز بتمن » فیلمی که هم از نظر تجاری موفق بود و هم مورد تایید منتقدان قرار گرفت ظاهر گردید . او در سال 2007 در فیلم راب رینرز «فهرست آرزوها » در مقابل جک نیکلسون به ایفای نقش پرداخت . در کمدی «دوشیزه هیست» با کریستوفر والکن و ویلیام مکی، همبازی شد که به دلیل مشکلات مالی شرکت توزیع کننده این فیلم به صورت عرضه ویدئویی به بازار آمد . در سال 2008 او برای بازی درفیلم «دختر میهن» به کارگردانی مایک نیکلاس به برادوی بازگشت و با فرانسس مک دورماند و پیتر گالاگر همبازی شد . او قصد داشت بر روی فیلمی درباره زندگی «نلسون ماندلا» کار کند. در ابتدا او تلاش کرد تا «زندگینامه‌ی ماندلا- راه طولانی به سوی آزادی» را به فیلم تبدیل کند که این موضوع هرگز عملی نشد. در سال2007 او مجوز ساخت فیلمی از روی یک کتاب به نام " بازی با دشمن : نلسون ماندلا و بازی که ملتی را ساخت " نوشته‌ی جان‌کارلین را خریداری کرد و کلینت ایستوود فیلم زندگی نامه نلسون ماندلا را تحت عنوان «عامل انسانی» با بازی مورگان فریمن (در نقش نلسون ماندلا) و مت دیمون (در نقش فرانکویز پینار کاپیتان تیم راگبی) را کارگردانی کرد. در اکتبر 2010 فریمن با بروس ویلس در فیلم قرمز همبازی شد.
داستان

زندگی شخصی :

فریمن در22 اکتبر1967 با «ژانت برادشاو» ازدواج کرد و زندگی مشترک آنها تا سال 1979 ادامه داشت. سپس در 16 ژوئن2007 با«میرناکولی لی» ازدواج کرد . آنها در دسامبر 2007 از هم جدا شدند . او دختر نخستین همسرش را به فرزندی قبول کرد. فریمن در چارلستون و نیویورک سیتی زندگی می‌کند. او به صورت شراکتی رستورانی به نام «مادیدی» و کلوپ موسیقی جازی به نام «گراند زیرو» واقع در میسی سی پی را اداره می کند. همچنین او در 24 آوریل 2008 دومین شعبه کلوپ «گراند زیرو» را در شهر ممفیس واقع در ایالت تنسی دایر نمود.


انتقاد فریمن از نژادپرستان :
فریمن علناً برگزاری جشن «ماه تاریخ سیاهان» را مورد انتقاد قرار داده است و در هیچ مراسم مرتبط با این رخداد حضور نمی‌یابد. فریمن می‌گوید من ماه تاریخ سیاهان را دوست ندارم . تاریخ سیاهان تاریخ آمریکایی است . او می گوید که تنها راه برای پایان دادن به تبعیض نژادی صحبت نکردن درباره‌ی آن است. فریمن یک مرتبه در مصاحبه با برنامه‌ی 60 دقیقه به مایک‌والاس گفت: من دیگر نمی‌خواهم شما را سفیدپوست صدا بزنم و از شما خواهش می‌کنم که به من نگویید سیاه‌پوست! .گفتنی است که فریمن از حامیان پیشنهاد شکست خورده تغییر پرچم ایالت می‌سی‌سی‌پی که در برگیرنده‌ی نبرد متفقین است به حساب می‌آید.
فعالیت های خیرخواهانه :
در سال 2004 فریمن و تعدادی دیگر از افراد مشهور، موسسه امدادرسانی «گرندا » را جهت کمک به افراد آسیب دیده طوفان ایوان در همین جزیره را برپاکردند. موسسه امدادرسانی «گرندا » در حال حاضر به سازمانی تبدیل گردیده که در پی سازماندهی و آماده سازی افرادی است که در مناطق طوفان خیز زندگی می کنند.
نکات جالب:
آزمایش DNA بر روی فریمن نشان داد که او از تبار مردم « سونگهای وتوآرگ » در نیجر است. فریمن به عنوان گوینده در کلیپ های تبلیغاتی سازمان های جهانی از جمله وان ارث که هدفش بالابردن آگاهی عمومی در مورد مسائل محیطی می باشد ایفای نقش نموده است . او همچنین در کلیپ " چرا ما اینجا هستیم " که می توان آنرا در وب سایت وان ارث مشاهده نمود نیز گویندگی کرده است . فریمن به پارک هورس میسی سی پی در استارک ویل واقع در ایالت میسی سی پی نیز کمک مالی نموده است . هورس پارک بخشی از دانشگاه ایالت میسی سی پی به شمار می رود . فریمن چندین اسب دارد که آنها را به این پارک می برد .
داستان

افتخارات :

در28 اکتبر2006 در نخستین مراسم جوایز می‌سی‌سی‌پی در جکسون ، جایزه‌ یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. همچنین در 13 می 2006 درجه‌ی دکترای افتخاری علوم و فنون را از دانشگاه دلتا دریافت کرد. در سال 2008 زندگی نامه فریمن در مجموعه آمریکایی های آفریقایی از شبکه‌ی PBS پخش شد.

دیدگاه سیاسی :

مورگان فریمن از باراک اوباما در هنگام انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 حمایت نمود اما اظهار نظر کرد که او وارد مبارزه انتخاباتی اوباما نخواهد شد . او در تالار رئیس جمهور ها به همراه باراک اوباما یکی از سخنرانان بود .
تصادف اتومبیل :
فریمن در سوم آگوست 2008 در نزدیکی رولویل واقع در ایالت می سی سی پی در یک تصادف رانندگی زخمی شد . اتومبیل او یک نیسان ماکسیمای مدل 1997 بود از بزرگراه خارج شده و چپ شده بود . او و دماریس میر زنی که همراه او بود با کمک نیروی امداد از ماشین زنده بیرون آمدند . فریمن بوسیله یک هلیکوپتر پزشکی به بیمارستان رجینال مدیکال سنتر (Med) واقع در ممفیس منتقل گردید . پلیس احتمال استفاده از الکل به عنوان عامل تصادف را امری غیرمحتمل شمرد . در این تصادف شانه , بازو و ابروی او صدمه دید که در پنجم آگوست سال 2008 مورد عمل جراحی قرار گرفت . دکترها برای مداوای آسیب های وارده به عصب شانه و بازویش چهار ساعت او را تحت عمل جراحی قرار دادند . دماریس میر , مسافر فریمن , از او به خاطر غفلتش در حین رانندگی به دادگاه شکایت کرد و ادعا کرد که او در شب حادثه الکل مصرف کرده اس و گزارش هایی مبنی بر اینکه آنها با هم رابطه عاشقانه دارند را رد کرد .
داستان

فیلم شناسی:
1964) بنگاه رهنی the pawnborker 1965) مردی به نام آدام "A Man Called Adam" 1968)برو بیکر Brubaker 1968)کجا بودی وقتی چراغها خاموش شدند؟ Where Were You When the Lights Went Out? 1981)شاهد عینی Eyewitness 1984)معلم ها Theachers 1984)هری و پسر Harry & Son 1985) ماری Marie 1985) That Was Then... This Is Now 1987) خیابان باهوش Street Smart 1988) تمیز و عاقل Clean and Sober 1989) شکوه glory 1989) رانندگی برای خانم دیزی Driving Miss Daisy 1989) به من تکیه کن Lean on Me 1989) جانی خوشتیپ Johnny Handsome 1990) آتش وانیتیس The Bonfire of the Vanities 1990) جنگ داخلی The Civil War 1991) رابین هود :شاهزاده دزدان Robin Hood prince of Thieves 1992) نابخشوده Unforgiven 1992) قدرت درجه یک The Power of One 1993) بوفا Bopha 1994) رستگاری از شاوشنگ The Shawshank redemption 1995) هفت Se7en 1996) سلسله واکنش Chain Reaction 1996) فلاندر مول Moll flanders 1996)سفر کیهانی Cosmic Voyage 1997) امیستاد Amistad 1997) دختران را ببوس Kiss The Girls 1997) راه دراز خانه The Long Way Home 1998) تاثیر عمیق Deep Impact 1998) باران سخت hard rain 2000) پرستار بتی nurse betty 2000) مظنون Under Suspicion 2001) عنکبوت شدن Along Came a Spider 2002) مجموعه ترس ها The Sum of All Fears 2002) نهایت جنایت High Crimes 2003) بروس قدرتمند Bruce Almighty 2003) شکارچی رویا dream catcher 2003) سبکسری Levity 2004) عزیز میلیون دلاری Million Dollar Baby 2004) شکار رئیس جمهور The Hunting of the President 2004) جهش بزرگ The Big Bounce 2005) زندگی نا تمام An Unfinished Life 2005) جنگ دنیاها War of the Worlds 2005) رژه پنگوئن ها March of the Penguins 2005) آغاز بتمن Batman Begins 2005) انداخته Unleashed 2006) قدرت ادیسون Edison Force 2006)قرار داد The Contract 2006) شماره شانس اسلوین Lucky Number Slevin 2006) ده چیز یا کمتر ten items or Less 2007) ایوان قدرتمند Evan Almighty 2007) ضیافت عشق Feast of Love 2007) رفته عزیزم رفته Gone, Baby, Gone 2007) لیست قبل از مرگ The Bucket List 2008) تحت تعقیب Wanted 2008) عشق گورو The Love Guru 2008) شوالیه تاریکی The Dark Knight 2009) شکست ناپذیر Invictus 2010) قرمز Red 2011) داستان دلفین Dolphin Tale 2011) اعترافات واقعی شارلوت دویل the True Confessions of Charlotte Doyle 2011) متولد برای وحشی بودن Born to Be Wild 3D 2012) شوالیه تاریکی بر می خیزد The Dark Knight Rises


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد