سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

چگونه جوانتر شویم

جواب این سوال خیلی پیچیده تر از تعداد شمع های روی کیک تولدتان است. عادات روزانه میتواند به اضافه شدن یا کم شدن سن کمک کند، عاداتی مانند مقدار ورزش و میزان استرسی که به خود وارد میکنید.

 

در این مقاله راه هایی به شما نشان میدهیم که میتوانید با کمک آنها جوانتر شوید.

   مقداری وزن کم کنید 

اضافه وزن یکی از عوامل ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های قلبی است، و ممکن است 12 سال از عمرتان را بگیرد. اما خیلی لاغر بودن هم میتواند باعث پوکی استخوان و ضعف سیستم ایمنی بدن شود. پس تصمیم بگیرید به وزنی سالم برسید تا این مشکلات را نداشته باشید و احساسی بهتر را تجربه کنید.

 

استرس خود را کاهش دهید 

استرس مزمن باعث میشود احساس پیری کنیم و سنمان بالا برود. در یک تحقیق محققان استرالیایی دریافتند تنش ناشی از کار به DNA آسیب میرساند، سرعت کاهش تلومرها بالا میرود_ تلومرها از کروموزوم ها محافظ میکنند و باعث بالا رفتن امید به زندگی میشوند. پرفسور توماس پرلس استاد دانشگاه پزشکی بوستون میگوید: البته غیر ممکن است که کاملا بی استرس زندگی کرد. چیزی که مهم است چگونگی مدیریت آن است. با نیایش، تمرین یوگا، مدیتیشن، دوش گرفتن و هر چیزی که به آرامشتان کمک میکند استرس خود را مدیریت کنید.

 

آموختن را ترک نکنید 

تحصیلات بیشتر طول عمر را بالا میبرد، با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است به چندین دلیل تحصیلات بیشتر میتواند باعث شود زندگی سلامتری داشته باشید. تحصیلات بهتر کاری بهتر و درآمدی خوب به همراه امکانات و بیمه را بهمراه دارد که باعث میشود فرد احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

 

ارتباط 

تحقیقات بسیار زیادی ارزش داشتن دوست را ثابت کرده است البته نه فقط در شبکه های اجتماعی. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد صورت گرفت مشخص شد ازدواج کردن خطر مرگ به دلیل بیماری قلبی را پایین می آورد. همچنین داشتن یک شریک در زندگی باعث میشود فرد بیشتر به فکر سلامتی خود و او باشد. در مورد داشتن تعدادی دوست نیز همینطور است: تحقیقات محققان استرالیایی نشان میدهد کسانی که تعداد زیادی دوست دارند 22 درصد بیشتر از کسانی که دوستان کمی دارند عمر میکنند. داشتن روابط صمیمی و مثبت برای رفاه هر شخصی ضروری است.

 

کمک کردن 

طبق تحقیقی که در دانشگاه میشیگان انجام شد محققان دریافتند داوطلب شدن با کاهش خطر مرگ در ارتباط است. به طور ساده کمک کردن به دیگران به صورت داوطلبانه مانند کمک به افراد خانواده در انجام کارهایشان، کم به دوستان و همسایه ها همه اینها باعث پایین آمدن فشار خون و استرس میشود.

 

ورزش کنید 

سعی کنید اغلب ورزش کنید، در هفته دو روز ورزش هوازی و دو روز ورزش قدرتی میتواند ایده آل باشد. پزشکان کانادایی بر این باورند که ورزش روند پیر شدن را کند میکند. بدن را از نظر فیزیکی فعال نگه داشتن درست مانند این است که موتور ماشین را همیشه تنظیم نگه دارید. هیچ وقت ورزشکار نبودید؟ جای نگرانی نیست، اگر از همین الان نیز شروع کنید خود را در برابر بسیاری از بیماری ها ایمن کرده اید. پس سعی کنید همیشه رو به جلو حرکت کنید و پیشرفت داشته باشید. 

 

تجدید نظر درباره وعده های غذایی 

برنامه غذایی سرشار از گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سوسیس و کالباس با بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان روده در ارتباط است. تا جایی که میتوانید مقدار استفاده ی خود از این نوع غذاها را کم کنید.

 

سیگار کشیدن را ترک کنید 

سیگار کشیدن تنها باعث سرطان ریه نمیشود، بلکه باعث بیماری های قلبی و ایجاد خطر سرطان برای تمام اعضای بدن میشود. حتی اگر روزی فقط یک سیگار نیز بکشید ممکن است 15 سال از عمر خود را تلف کنید. اگرچه با ترک سیگار نمیتوان ریه ها را به همان حالت سابق خود بازگرداند اما ریسک بیماری های ناشی از سیگار را بسیار کم میکند.

 

از قهوه ی خود لذت ببرید 

خبر خوب برای کسانی که قهوه دوست دارند این است که، محققان به این نتیجه رسیده اند نوشیدن قهوه به صورت متعادل میتواند بدن را در برابر دیابت، سیروز کبدی و سرطان کبد محافظت کند. بر اساس تحقیقی که در هاروارد صورت گرفت نیز محققان به این نتیجه رسیدند که نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز میتواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

 

بهتر بخوابید 

به عنوان مدرک هیچ چیز بهتر از تحقیقی که در سال 2013 توسط محققان انگلیسی انجام گرفت نمیتواند تاثیر خواب خوب بر جوان ماندن را نشان دهد. در این تحقیق دو گروه که یکی کمتر از 6 ساعت و دیگری 8 ساعت یا بیشتر در طول شب میخوابیدند با هم مقایسه شدند. بعد از یک هفته کسانی که خوب میخوابیدند کمتر خمیازه میکشیدند و 711 ژن در آنها تغییر کرده بود، ژنهایی که روی سوخت و ساز، التهاب و ایمنی تاثیر داشتند و میتوانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چاقی را افزایش دهند.

 

کمی مدیترانه ای شوید 

در یک تحقیق مشخص شد کسانی که بیشتر میوه و سبزیجات، ماهی و کربوهیدرات های پیچیده میخورند بدنی سالمتر از دیگر افراد دارند، چنین کسانی 40% شانس بیشتری دارند که از سن 70 عبور کنند. پس سعی کنید کمتر کربوهیدرات های ساده و قند استفاده کنید تا سلامت بدن را حفظ کنید.

 

سوابق خود را بدانید 

آیا در فامیل کسی را دارید که بیشتر از 90 سال عمر کرده باشد؟ اگر هست ممکن است به صورت ژنتیکی مورد رحمت قرار گرفته باشید!. اما این اتفاق به آن معنی نیست که ورزش را رها کنید و ناسالم زندگی کنید. قبل از رسیدن به سنین پیری سالم زندگی کردن از ژنتیک مهمتر است. پس از اجداد خود تشکر کنید و ورزش و برنامه ی غذایی سالم را به عنوان تضمین زندگی سالم همیشه به همراه خود داشته باشید.

  

منبع: سلامت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد