سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

بیوگرافی ارشمیدس (287 تا 212 قبل از میلاد)

در میان بسیاری از دانشمندان دوران باستان شاید ارشمیدس جدیدترین آنهاست او مانند آنچه آیزاک نیوتون و دیگر دانشمندان عصر روشنگری انجام دادند از مفاهیم ریاضی برای بررسی جهان فیزیکی استفاده کرد ارشمیدس پس ار تحصیل در اسکندریه مصر به زادگاه خود در سیراکوز که در جزیره سیسیل قرار دارد برگشت و در آنجا تحت حمایت هیرون دوم به خدمت مشغول شد یکی از دستاوردهای اولیه ارشمیدس گسترش فرمولهایی باری یافتن حجم و مساحت کره و استوانه بود. برای تعیین مساحت اشکال هندسی غیر منظم آنها را به مثلثها یا مستطیلهای کوچک تقسیم و سطح آنها را با هم جمع کرد. ارشمیدس بر خلاف حکیمان دیگر یونانی اختراعش را با دست خودش انحام داد. طراحی پیچ ارشمیدسی برای بالا بردن سطح آب که در آبیاری زمینهای زراعتی به کار می رفت برای او اعتبار کسب کرد

ادامه مطلب ...

بیوگرافی فرگوسن

سرآلکس فرگوسن در۳۱دسامبر۱۹۴۱متولدشد.وی رابه عنوان رهبربلامنازع فوتبال انگلستان یادمی کنند.درمطلب زیرگوشه هایی اززندگی سراسرافتخاروی رامرورمی کنیم.

۱۰۵سال پیش باشگاه منچستریونایتدرابه نام نیوتون هیث می دانستند.لوئیس روکایکی ازسهامداران بزرگ منچسترپس  ازچندی پیشنهادمی کندتانام باشگاه به منچسترسانترال تبدیل شودتااینکه درنهایت درسال۱۸۷۸نام منچستریونایتدبراین باشگاه به ثبت رسید.     

ادامه مطلب ...

بیوگرافی جمشید هاشم پور ( آریا )

نام : جمشید
نام خانوادگی : هاشم پور( آریا )
تاریخ تولد : 1323
جمشید هاشم پور که تا اواسط دهه شصت با نام جمشید آریا فعالیت می کرد قبل از انقلاب در چهار فیلم ظاهر شد اما خیلی زود از سینمای آن روزها کناره گیری کرد.                   

ادامه مطلب ...

بیوگرافی مرحوم نعمت اله گرجی

                        
                                           
          مرحوم نعمت اله گرجی در سال 1305 در تهران متولد شد, وی در جوانی بدلیل علاقه به نمایش های سیاه بازی به گروههای سیار این نمایشها پیوست و در شهرستانها نمایش اجرا میکرد, بعد در تهران در تئاترهای جامعه باربد , نصر , دهقان فعالیت کرد. از سال 1347 فعالیت سینمایی خود را با فیلم گردباد زندگی (نظام فاطمی) آغاز نمود و تا پایان عمرش در 94 عنوان فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. گرجی از سال 1350 بازی در سریالهای تلویزیونی مثل قصه عشق را آغاز کرد.این عزیز هنرمند در سال 1379 چشم از جهان فرو بست. روحش شاد و یادش گرامی

بیوگرافی فرهاد مجیدی

سوم ژوِئن سال 1977 و یا بهتر بگوییم 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. او در کنار دو خواهر و یک برادر بزرگ شد. برادر کوچک تر فرهاد را هم خوب می شناسید. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران پیوست. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیم های پایه کار خود را آغاز کرد. گرچه مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. فرهاد مجیدی این روزها دوباره پیراهن استقلال تهران را بر تن کرده است. پیراهنی که با آن به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با آن از دنیای فوتبال خداحافظی کند.              

ادامه مطلب ...

زندگینامه: محمود بنفشه‌خواه (1321- 1389)

محمود بنفشه خواه در سال 1321 در تهران به دنیا آمد

وی تحصیلات خود را در رشته حسابداری آغاز و کار هنری را از سال 1352 با بازی در نمایشنامه «در اعماق» به کارگردانی مهین اسکوئی شروع کرد.

بازی در سریال‌های تلویزیونی را از سال 1365 با نقش کوتاهی در سریال «ماجراهای آقای خیرخواه» و بازی در فیلم‌های سینمایی با فیلم «مدرسه پیرمردها» در سال 1370 شروع کرد.

ادامه مطلب ...

بهرام بیضائی

بهرام بیضائی در سال 1317 در تهران به دنیا آمد. خانواده‌اش اهل کاشان و آن‌گونه که خود بیضایی نوشته در کار تعزیه بودند. وی در سال‌های آخر دبیرستان دو نمایشنامه با زبان تاریخی نوشت

بیضایی بعد از اخذ دیپلم در رشته ادبیات وارد دانشگاه شد اما ناتمام این رشته را رها کرد و در سال ۱۳۳۸ به استخدام اداره کل ثبت اسناد و املاک دماوند درآمد.

وی در سال ۱۳۴۱ به اداره هنرهای دراماتیک که بعدها به اداره برنامه‌های تئاتر تغییر نام داد رفت و در این سال پژوهش‌های نمایش در ایران را در مجله موسیقی چاپ کرد.         

ادامه مطلب ...

زندگینامه: مهین شهابی (1315- 1389)

مهین نیک طبع مشهور به مهین شهابی در سال 1315 در شهر تهران به دنیا آمد

پدرش نظامی بود و همسرش نویسنده، شاعر و آهنگساز. وی برای اولین بار در دوره دبیرستان چند نمایش را به شکل آماتور بازی کرد.

بعد از ازدواج به گروه اسکویی‌ها پیوست و سپس به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و همزمان در تئاتر سنگلج به ایفای نقش ‌پرداخت.

شهابی، دوره بازیگری را سال 1339 در هنرکده آناهیتا گذراند و فعالیت خود در رادیو را از سال 1337 آغاز کرد و شروع فعالیتش در تلویزیون نیز در سال 1339است.

فعالیت در سینما را با بازی در فیلم «ماجرای جنگل» در سال 1339 آغاز کرد و حضور در فیلم گاو نیز از جمله تجربیات موفق سینمایی او به شمار می‌آید

ادامه مطلب ...

زندگینامه: داوود رشیدی (1312-)

داوود رشیدی حائری در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. وی تحصیلات متوسطه را به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد

وی فارغ التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر است و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو دارد.

رشیدی در سال ۱۳۴۳ به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه گذاری کرد، که هنرپیشگانی مانند: پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند.سینما

ادامه مطلب ...