سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

کدام بازیگران ایرانی درخارج از کشور زندگی میکنند؟


در این گزارش برخی بازیگران ایرانی دارای وطنی غیر از ایران معرفی می شوند؛ یک وطن در تهران برای کار و دیگری خارج از کشور یا در شهرستان های ایران برای زندگی.  

ان مشهور ایرانی که مهاجرت کرده اند

دنیای بازیگران دنیای خاصی است. خیلی از آنها بعد از چندین سال که سری در سرها در می آورند، به سراغ کسب تجربه های جدید می روند. یکی از آپشن های اصلی این مدل تجربیات هم رفتن به خارج از کشور است.

البته این رفتن ها معمولا به برگشت منجر می شود، فقط زمان آن ممکن است متغیر باشد. برای بعضی ها چندماه است و برای عده ای چند دهه! این لیست جمع و جور تعدادی از چهره های شناخته شده سینما و تئاتر است که در دوره ای مهاجرت کرده اند،  برگشته اند یا در انتظار بازگشت شان هستیم.

در این گزارش برخی بازیگران ایرانی دارای وطنی غیر از ایران معرفی می شوند؛ یک وطن در تهران برای کار و دیگری خارج از کشور  یا در شهرستان های ایران برای زندگی.

البته بازیگرانی هستند که مدام در سفر تفریحی بیرون از تهران یا خارج از کشور هستند. اما این مجال فقط به آنهایی پرداخته که به طور موقت یا برای همیشه از پایتخت بیرون رفته و فقط برای بازی و گاه گاهی در تهران دیده می شوند و البته در فهرست چند هزار بازیگر، هنرپیشه های بسیاری چونان دیگر قشرها در سال های گذشته دارای دو وطن شده اند و هر روز هم افزوده می شوند، در این نگاه گذرا فقط به برخی از نامدارترین ها اشاره می شود ...

بازیگران ایرانی

بهرام رادان یکی از بازیگرانی است که خارج از کشور را برای زندگی انتخاب کرده است

بازیگران ایرانی خارج نشین

پروانه معصومی

در تهران زاده شده اما از بیست سال پیش زندگی آرام بخش و هوای سالم شمال کشور در استان گیلان را به شهر نشینی برتر دانست. او زندگی بی هیاهو را همراه پرورش گل و درختان در روستای طاهر گوراب شهرستان صومعه سرا برگزیده است.

بازیگران ایرانی

عکسی از پروانه معصومی 

پروانه معصومی با نام پیشین سکینه کبودرآهنگی (زاده 1323 در تهران ) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.
او تحصیلاتش را در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال 1350 در فیلم کوتاه «سفر» به عنوان بازیگر بازی کرد.

کتایون ریاحی

پیش از بدرود بر دنیای بازیگری، از زندگی در تهران هم خداحافظی کرد و نقش اول زندگی خودش شد و از چند سال گذشته، جزیره زیبای کیش را برای سکونت در کنار همسر و پسرش انتخاب کرد. وی سفرهایی هم به مناطق محروم از سیستان و بلوچستان ایران تا کشور های آفریقا داشته و مدیر عامل یک شرکت خیریه است.

 بازیگران ایرانی

عکسی از کتایون ریاحی

مهدی فقیه:پدر دوست داشتنی سینما به ویژه فیلم «هور در آتش» پس از تحصیل در تئاتر در ایران با گرفتن بورسیه به دانشگاه «ونسان» فرانسه رفت و سال 1357 به ایران بازگشت. وی در اصل شیرازی است و از ابتدا در همان شیراز زندگی کرده و فقط برای بازی به تهران می آید. او در شهر خودش به نجاری مشغول است.

 بازیگران ایرانی

مهدی فقیه بازیگر ایرانی متولد 1324، شیراز است

الناز شاکردوست

که دوران دانشجویی اش در دانشکده هنر و معماری بیشتر مشغو ل بازی در سینما بود، چند سالی است برای افزودن دانش هنری خود در لندن اقامت دارد و پس ار پایان دوران آموزشی اش به ایران باز می گردد.

 بازیگران ایرانی

الناز شاکردوست (زاده 7 تیر 1363 در تهران) بازیگر ایرانی است

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.
او در سال (1383) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد.

شبنم قلی خانی

با مجموعه «مریم مقدس» در هجده ساله گی در عالم بازیگری مطرح شد و در سال های گذشته همراه همسر و دختر خردسالش ساکن استرالیا بودند. او علت سفر به استرالیا را به دست آوردن دانش هنری، و تحصیل در حرفه کارگردانی اعلام کرده است. وی چند ماه گذشته به ایران آمده و قصد ماندن دارد.

 بازیگران ایرانی

عکسی از شبنم قلی خانی

کمند امیر سلیمانی

را همه با نقش «آذر» در سریال «پدر سالار» می شناسند.او چند سالی به دلیل شغل همسرش با زندگی در دبی که فقط دو ساعت با هواپیما از ایران فاصله دارد، خودش را از سینما دور کرد و در یکی دو سال گذشته دوباره در فضاهای هنری پررنگ شده است.

بازیگران ایرانی

عکسی از کمند امیر سلیمانی

کمند امیرسلیمانی (زاده 1352) بازیگر ایرانی، متولد شهر تهران و فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 می باشد.
او همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

گوهر خیراندیش

کمتر بازی ضعیفی در کارنامه دارد و همواره بازیگر پرطرفداری در ایران بوده است. وی برای تحصیل فرزند و همچنین برای تدریس و زندگی در رفت و آمد به آمریکا است.

بازیگران ایرانی

عکسی از گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش(زاده 1 شهریور 1333، شیراز) بازیگر و مدرس پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده رادیو است. وی دارای  مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است. جمشید اسماعیل خانی همسر وی بود.

بهرام رادان

هم به واسطه سوپر استاری در سینما، کافه داری و مدلینگ، همواره جایگاه اجتماعی خوبی در ایران داشته است. مدتی است که روزگار او در کشور کانادا هم می گذرد اما تصویر او بر تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه های ایران دیده می شود.

بازیگران ایرانی

بهرام رادان (زاده 8 اردیبهشت 1358، تهران)، بازیگر، خواننده و تهیه کننده موسیقی ایرانی است

وی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

میترا حجار

حدود یک دهه پیش در اوج شهرت از ایران رفت و سه سال در فرانسه زندگی کرد. همچنین برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر داشت اما سرانجام به ایران بازگشت و دوباره بازی را از سر گرفت اما این بار نه در نقش های سوپراستاری.

 بازیگران ایرانی

عکسی از میترا حجار

میترا حجاردر 15 بهمن 1355 در شهر مشهد بدنیا آمد. مادر او مهری جاهد و پدرش محمد حجار می باشد. وی دارای یک خواهر به نام مریم حجار و یک برادر به نام مجتبی حجار می باشد.

گلوریا هاردی

پدری فرانسوی و مادری ایرانی دارد و در پاریس زاده و بزرگ شده است. هر چند که پیش تر نیز تجربه هایی در بازیگری داشته است اما سریال «کیمیا» او را معرفی کرد و ازدواجش با ساعد سهیلی به سرعت خبر ساز شد و توجه عموممی را به خود گرفت. او در فرانسه به کلاس بازیگری می رفت و هاردی سه سال است که به ایران آمده است و در حال حاضر وطن او اینجاست و حرفه اصلی خود را موسیقی می داند نه بازیگری.

 بازیگران ایرانی

گلوریا هاردی متولد بوردوی فرانسه، بازیگر است

وی از مادری ایرانی و پدر فرانسوی است، در پاریس و سوئیس بزرگ شده است، فارغ التحصیل مدرسه عالی خصوصی در رشته موسیقی، سینما و هنر است از فرانسه میباشد

حسام نواب صفوی

آقای سفید و مشکی پوش که افزون بر بازیگری به نوازنده گی و وکالت هم مشغول است، در تهران زاده شده و دوران کودکی اش  را در آمریکا سپری کرده و گردشگری در دنیا را تا امروز تجربه کرده است. از سه برادر او، دو برادر در آمریکا و یک برادر هم در آفریقای جنوبی زندگی می کنند. وی چند ماه گذشته در کشور بلژیک بود که به دلیل بمب گذاری داعش به ایران آمد و در رسانه های  مجازی از سپاه ایران خواست تا امنیت اروپا را نیز به دست بگیرند و برای اظهار نظرهایش مورد نقد بسیاری قرار گرفت.

بازیگران ایرانی

سید حسام الدین نواب صفوی (زادهٔ 22 شهریور 1353 تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون است

او علاوه بر بازیگری، به وکالت و نوازندگی مشغول است.

محمد رضا گلزار

مهندس و گیتاریست و سوپر استار یک دهه گذشته، و بازیگر و مدل تبلیغاتی امروز،؛ بیشتر وقت خود را در مدلینگ سپری می کند و برای این حرفه در کشور های گوناگونی دیده می شود. او در کشور امارت هم مشغول تجارت است. وی تا دو ماه گذشته در هندوستان مشغول بازی در فیلم «سلم بمبئی» بود.

بازیگران ایرانی

محمدرضا گلزار (زاده 1 فروردین 1356 در تهران) بازیگر سینما، نوازنده، خواننده و مانکن تبلیغاتی ایرانی است

گلزار در سال 1379 برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد.
لزار همچنین در زمینه موسیقی بند دارکوب را با رامین نصریانی و دیگران راه اندازی کرد. سپس بند ریزار (rezzarr؛ مخفف محمدرضا گلزار) را ثبت کرد که فعال است.

بازی گلزار در فیلم هایی از مسعود کیمیایی و بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی با وجود دعوت شدن هر بار به اسباب  گوناگونی مقدور نشد.

اکبر عبدی

ستاره آذری بی همتای سینمای کمدی در سال گذشته با خبر مهاجرت به آلانیا ترکیه رسانه ای شد اما خبر مهاجرت را رد کرد و خبر خرید خانه در این کشور همسایه را به علت هم زبانی،استراحت، آب و هوا و بیماری اش تایید کرد.

 بازیگران ایرانی

عکسی از اکبر عبدی

اکبر عبدی(زاده 4 شهریور 1339، تهران) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر می باشد. وی  بیشتر در نقش های کمدی بازی می کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است.

زیبا بروفه

با«مجید دلبندم» همچنان شهرت دارد. او چندین سال گذشته را در جزیره زیبای کیش وسط خلیج فارس با خانواده اش سر می کند تا از استرس و شلوغی و دود تهران دور باشد.

بازیگران ایرانی

عکسی از زیبا بروفه

زیبا بروفه (زاده 1354 در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

زیبا بروفه حرفه بازیگری را با فیلم شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان آغاز کرد. زیبا بروفه فارغ التحصیل حقوق قضایی  است. او همسر پیام صابری چهره پرداز و بازیگر است.

فلور نظری

در عکس های اینستاگرامی از آن سوی آب ها فعال است. در طول سال بین ایران و آلمان سفر می کند و به معنای واقعی دو وطن دارد. در آلمان و تهران زندگی می کند و در ایران بازی دارد.

 بازیگران ایرانی

فلور نظری، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون است

وی علاوه برداشتن مدرک کارشناسی مدیریت و مدرک بازیگری از دانشگاه سوره، دوره های آموزش بازیگری را زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور گذرانده است. وی متأهل و دارای یک فرزند پسر به نام شروین می باشد.

فریبرز عرب نیا

فقط در فصل تابستان برای بازیگری در ایران فرصت دارد و بیشتر زندگی اش را در کنار فرزندش در آمریکا می گذراند که در حال تحصیل است. او گفته که قصد اقامت دائمی ندارد و تنها می خواهد مثل رفیق در کنار پسرش باشد.

بازیگران ایرانی

عکسی از فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا (زاده 25 فروردین 1343، تهران) بازیگر ایرانی است که شهرت وی به خاطر ایفای نقش مختار ثقفی در سریال  تلویزیونی مختارنامه است.

پیمان معادی

زاده نیویورک است و این روزها در آمریکا مشغول نوشتن فیلم نامه ای به نام «خندنده» با رامبد جوان، امیر رضا کوهستانی و پویا مهدوی زاده شده است. همین طور سرگرم بازی در سریال«جنایت» برای شبکه «HBO»است. بازی معادی در فیلم «کمپ ایکس ری» تشویق رسانه های آمریکایی را همزمان با اکران عمومی داشته است تا جایی که سایت رسمی «راجر ایبرت» درباره او نوشته است:«پیمان معادی می تواند پسرخاله داستین هافمن در خاورمیانه باشد.»

 بازیگران ایرانی

عکسی از پیمان معادی

پیمان مَعادی (زاده 1349 در نیویورک) کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر است. او برای نقش آفرینی در فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «دربارهٔ الی» به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد. او خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم برلین 2011 را به همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

امید آهنگر

بازیگر «علی کوچولو» دهه 60 را همه می شناسند. او این روزها در هلند مشغول تحصیل و فیلم سازی است وی از فضای هنری ایران فاصله گرفته چرا که معتقد است دست اندر کاران هنری کشور، با تصمیم های نه چندان درست باعث می شوند که بسیاری مجبور به ادامه فعالیت در خارج از وطن باشند.

بازیگران ایرانی

عکسی از امید آهنگر

و ... روز به روز بر بیکاری بازیگران در شهر خودشان افزوده می شود و البته بر حمایت کشور های دیگر از رزومه فرهنگی هنرمندان ما افزوده می شود. همان بس که از مهمترین راه های مهاجرت، داشتن رزومه هنری است که ابتدا موجب مهاجرت فصلی و سپس مهاجرت همیشه گی هنرمندان به شهر یا دیار دیگری است. گویی این ماجرا، ناخوشایندی متولیان فرهنگی را به دنبال ندارد. این حکایت ادامه دارد تا آن روز که امنیت شغلی و حرفی ای و نفس کشیدن در هوای آلوده تهران شوخی باشد ...

امید آهنگر (زاده 1357 در تهران)، بازیگر سینما و تلویزیون است. او بازیگری را از سال 1361 آغاز کرد و سال بعد برای بازی در سریال علی کوچولو دعوت شد. آهنگر فارغ التحصیل از هنرستان صدا و سیما و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است . نخستین تجربه سینمایی آهنگر فیلم «تحفه ها» در سال 1366 بود.

کدام بازیگران ایرانی درخارج از کشور زندگی میکنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد