سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

توماس آلوا ادیسون

توماس آلوا ادیسون

توماس آلوا ادیسون (1931-1847) که یک مخترع و کارآفرین است، می‌گوید: «نبوغ، یک درصد الهام و 99 درصد کار است.» این شعاری است که ادیسون با آن زندگی می‌کرد. بر خلاف بسیاری از مخترعان، ادیسون یک تاجر بزرگ بود. ادیسون تا پایان دوران کاریش، 1093 اختراع را در داخل آمریکا و 1300 اختراع را نیز در خارج از آمریکا به ثبت رساند. کارهای او از اختراع دوربین عکاسی و برق تا تاسیس و کنترل 13 شرکت بزرگ را دربرمی‌گرفتند. تلاش‌های او، مستقیم و غیرم مستقیم، به ایجاد شرکت‌هایی معروف همچون جنرال الکتریک و آرسی‌ای انجامیدند. هنوز هم شرکت‌هایی که به نام ادیسون هستند، در بازار بورس نیویورک فعال هستند.

توماس آلوا ادیسون

توماس آلوا ادیسون (1931-1847) که یک مخترع و کارآفرین است، می‌گوید: «نبوغ، یک درصد الهام و 99 درصد کار است.» این شعاری است که ادیسون با آن زندگی می‌کرد. بر خلاف بسیاری از مخترعان، ادیسون یک تاجر بزرگ بود. ادیسون تا پایان دوران کاریش، 1093 اختراع را در داخل آمریکا و 1300 اختراع را نیز در خارج از آمریکا به ثبت رساند. کارهای او از اختراع دوربین عکاسی و برق تا تاسیس و کنترل 13 شرکت بزرگ را دربرمی‌گرفتند. تلاش‌های او، مستقیم و غیرم مستقیم، به ایجاد شرکت‌هایی معروف همچون جنرال الکتریک و آرسی‌ای انجامیدند. هنوز هم شرکت‌هایی که به نام ادیسون هستند، در بازار بورس نیویورک فعال هستند.

1847 تولد
1854 مهاجرت خانوادگی به بندر هورون در میشیگان
1862-1859 فروش روزنامه در راه‌آهن گراند ترانک
1863 کار به عنوان متصدی تلگراف، سفر در سراسر ایالات متحده
1868 ثبت نخستین اختراع یعنی ثبت الکتریکی ورقه‌های رأی
1869 کار تمام وقت در خصوص اختراعات، نقل مکان به شهر نیویورک، شروع نخستین فعالیت‌های تجاری، ساخت تجهیزات تلگراف
1871 افتتاح یک کارخانه و آزمایشگاه در نیووارک واقع در نیوجرسی
1874 توسعه‌ سیستم چهار زمانه برای تلگراف
1876 نقل مکان به منلو پارک در نیوجرسی
1877 اختراع گرامافون
1879 ساخت تجاری نخستین لامپ الکتریکی
1882 افتتاح نیروگاه برق مرکزی پیرل استریت
1889 ایجاد شرکت جنرال الکتریک ادیسون و اختراع دوربین تصاویر متحرک (دوربین اولیه‌ ضبط تصاویر متحرک)
1892 ادغام جنرال الکتریک ادیسون با توماس هیوستون و ایجاد شرکت جنرال الکتریک. ادیسون سهم خود را فروخت.
1910 اختراع پیل انباری نیکل – آهن – آلکالین
1931. درگذشت.

پیشینه و ظهور
توماس ادیسون در شهرک میلان واقع در منطقه‌ اری در ایالت اوهایو ، از پدر و مادری هلندی و اسکاتلندی متولد شد. او جوان‌ترین عضو خانواده‌ای بود که هفت فرزند داشتند. او واقعاً کوچک به نظر می‌رسید زیرا دیگر فرزندان فاصله‌ سنی زیادی با او داشتند. او علاقه‌ای سیری‌ناپذیر به خواندن داشت. او قبل از این که به سن 12 سالگی برسد اصول ریاضی نیوتن ، فلسفه‌ تجربی و طبیعی پارکر و زوال و سقوط امپراطوری روم نوشته‌ گیبون را خوانده بود. این روند در تمام طول حیات ادیسون و تمامی اختراعات و اکتشافات او وجود داشت.
از سنین کودکی، او روحی کارآفرینانه را از خود بروز می‌داد. وقتی به دلیل مشکلات اقتصادی، خانواده‌ او مجبور شد تا به بندر هورون در نزدیکی دیتوریت نقل مکان کند، او سبزیجات باغچه‌ خانه‌ خود را می‌فروخت، در یک دکه‌ روزنامه‌فروشی در ایستگاه راه‌آهن گراند ترانک کار می‌کرد و حتی روزنامه‌ خود را در گراند ترانک هرالد چاپ می‌کرد. او در اوقات فراغت خود دست به آزمایش‌های شیمی می‌زد. یک بار او در واگن باری قطار آتش روشن کرد. این امر باعث عصبانیت شدید نگهبان قطار شد که در حین خاموش کردن آتش، دستهایش سوخت و چنان سیلی محکمی به صورت ادیسون نواخت که باعث شد او تقریباً از یک گوش کر شود.

لحظات تعیین‌کننده
صنعت تلگراف، پیشرفت خود را مدیون ادیسون است. او به راحتی با کلیدهای مورس کار می‌کرد و در نتیجه به یکی از سریع‌ترین اپراتورهای عصر خود تبدیل شد. او که به عنوان متصدی تلگراف در شب کار می‌کرد، باید عدد شش را یک بار در هر ساعت می‌زد تا تایید کند که همچنان بیدار و مشغول کار است. او دستگاهی اختراع کرد که به طور خودکار این عدد را می‌زد و در عوض وقتش را در کافه‌ها می‌گذراند. او که بارها از مشاغل مختلف اخراج شده بود، به عنوان متصدی تلگراف به تمام آمریکا سفر کرده بود و نهایتاً در نیویورک اقامت گزید. در این شهر او نخستین اختراع خود را به ثبت رساند که یک دستگاه خودکار ضبط صوت برای دادگستری ماساچوست بود.
در نیویورک بود که ادیسون به همکاری با فرانک پاپ پرداخت که یک مهندس برجسته‌ تلگراف بود و شروع به ثبت اختراعاتش کرد. شرکت گولد و استاک که تحت تملک مارشال لفرتس رییس اسبق شرکت تلگراف آمریکا بود، جذب این مشارکت شد و برای بهره‌مندی از امتیاز اختراعات آنها، مبلغ 20000 دلار به آنان پرداخت کرد. لفرتس با کشف نبوغ ادیسون، با او قرارداد بست و حق بهره‌برداری از اختراعات او را به مبلغ 30000 دلار خرید.
در سال 1870، و به دلیل مزایای برخی از اوراق بهادار، ادیسون استعدادهای چارلز بچلور که یک ریاضیدان انگلیسی بود و همچنین جان کروسی که یک سوئیسی تعمیرکار و سازنده‌ ماشین‌آلات بود را به کار گرفت. او با شرکت‌های گولد و استاک و وسترن یونیون قرارداد بست، یک شریک کاری جوان به نام ویلیام آنگر را به کار گرفت، به یک ساختمان چهار طبقه در وارد استریت واقع در نیوارک در نیوجرسی نقل مکان کرد و شروع به اختراعات زیادی کرد. ترکیب این استعدادها در وارد استریت، باعث اختراع چاپگر برگه‌های سهام، تلگراف چهار زمانه و دستگاهی شد که امکان باز کردن کدهای مورس را با سرعتی بالاتر فراهم می‌آورد.
تا سال 1876، ادیسون 29 ساله، 45 اختراع را به نام خودش به ثبت رساند که ارزش آنها به 400 هزار دلار می‌رسید. زندگی خانوادگی تغییر چندانی در عادات کاری او ایجاد نکرده بود. حتی این امر باعث شده بود که او ساعات بیشتری کار کند. ادیسون همواره به دنبال یافتن راه‌حلی برای مشکلات مختلف بود. او نه تنها در دفترش کار می‌کرد، می‌خوابید و غذا می‌خورد، بلکه درهای آزمایشگاهش را قفل می‌کرد و به کارمندانش می‌گفت آن قدر آنجا خواهند ماند تا به یک پاسخ مناسب برسند.
دهه‌ 1870 خلاق‌ترین مرحله‌ زندگی ادیسون بود. او که احساس می‌کرد باید دفترش را توسعه دهد، به ساختمانی در منلو پارک واقع در نیوجرسی نقل مکان کرد. در آنجا بود که او و تیمش توانستند گرامافون را تکمیل کنند. این اختراع در دسامبر سال 1877 به ثبت رسید اما تولید و توسعه‌ تجاری آن کار بسیار دشواری بود. نهایتاً گرامافون در اندازه‌های کوچک و بزرگ که با دست یا موتور کار می‌کردند، وارد بازار شد. گرامافون موفقیت بسیار بزرگی به همراه داشت یعنی آن قدر زیاد که اعتباردهندگان به ادیسون شروع به سرمایه‌گذاری بر روی این کار چوبی کردند.
ادیسون بدون لحظه‌ای درنگ به اختراعات خود ادامه می‌داد. در اوایل سال 1877، او شروع به آزمایش لامپهای رشته‌ای و حباب‌های شیشه‌ای کرد. کمی قبل از اختراع لامپ، او از یک کنسرسیوم خواست تا به او در طراحی یک سیستم نوری قابل بازاریابی بر مبنای چنین محصولی کمک کند. او در مورد اعطای حقوق این اختراع با آنها به توافق رسید و قراردادی را با آنها امضا کرد که به مبنای شرکت برق ادیسون تبدیل شد.
در واقعیت، او فاصله‌ زیادی تا اختراع این محصول داشت. زمان در حالی می‌گذشت که ادیسون در آزمایشگاه خود به شدت کار می‌کرد اما به نتیجه نمی‌رسید. یک بار که فشار زیادی به ادیسون وارد شده بود، او دست از کار کشید، قدری مرفین مصرف کرد و 36 ساعت به خواب رفت.
در روز چهارشنبه 12 نوامبر 1879 سرانجام ادیسون لامپی ساخت که طول عمر بالایی داشت و در نتیجه دارای ارزش تجاری بود. این حباب 40 ساعت و 20 دقیقه کار کرد و ادیسون در عرض دو ماه، طول عمر آن را به 600 ساعت رساند. افراد بی‌شماری به منلو پارک سرازیر شدند تا این لامپ را ببینند. متاسفانه آنچه که برای ادیسون رخ داد موفقیت این اختراع نبود بلکه واگذاری حق انحصاری از آن به مدت ده سال بود.
اختراع لامپ و شکل‌گیری شرکت برق ادیسون، اوج دستاوردهای ادیسون بود. او همچنان به اختراعات خود ادامه داد. در سال‌های بعد، مجموعه‌ای از نوآوری‌های ادیسون ظهور کردند: ژنراتورهای DC، نخستین سیستم نورپردازی برقی، سیستم‌های سنجش و اندازه‌گیری برقی، باطری‌های ذخیره کننده‌ آلکالین، تجهیزات تولید سیمان، دستگاه هماهنگ‌کننده و انتقال دهنده‌ تصویر و صدا و تجسس زیردریایی به کمک صدا. آزمایشگاه‌های او به محل حضور نخبگانی برجسته تبدیل شده بودند مانند نیکولا تسلا که کارش در زمینه‌ سیم‌پیچ‌های تسلا و موتورهای AC باعث شهرتش شده بودند. اعجاز منلو پارک هرگز مانع از آن نشد که او از تلاش سال‌های جوانی خود دست بکشد. در روز یکشنبه 18 اکتبر سال 1931، ادیسون در حالی درگذشت که تا آخرین لحظه‌ عمرش مشغول کار و فعالیت بود.

متن و نتایج
بخشی از نبوغ ادیسون ریشه در این موضوع داشت که تنها نوآوری برای موفقیت تجاری کافی نیست. ادیسون بر ایجاد یک محصول ارزشمند تجاری تمرکز می‌کرد. در این راستا، او تیمی از ذهن‌های درخشان را در منلو پارک گرد هم آورد. در اصل، او نخستین آزمایشگاه تحقیقات کالا را ایجاد کرد که مقدمه‌ شکل‌گیری آزمایشگاه مشابهی در شرکت زیراکس در کالیفرنیا بود. این یک رویکرد عملی و تجاری در قبال اختراعات بود که به شدت موفقیت خود را به اثبات رساند.
واقع‌بینی و عمل‌گرایی ادیسون به شکوفایی عقاید او کمک شایانی کرد. او ارزش دارایی‌های فکری و اهمیت توانایی به دست آوردن عقاید گوناگون را به خوبی درک کرده بود.
یکی از اتفاقات جالب اندکی پیش از مرگ او، برگزاری مراسم گرامیداشت فعالیت‌های ادیسون بود که در آن شخصیت‌هایی همچون رییس جمهور هوفر ، هنری فورد ، جان راکفلر و جرج ایستمن شرکت کرده بودند. تا به امروز، او همواره الهام‌بخش مخترعان و کارآفرینان بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد