سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!
سرزمین افتاب

سرزمین افتاب

سرزمین افتاب همراه با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سرگرمی و بیوگرافی افراد مشهور همراه با دانلودهای متنوع!!!

بیوگرافی پائولو مالدینی

پائولو مالدینی بازیکن ایتالیایی تیم فوتبال آث میلان ایتالیا است . با وجودیکه این بازیکن یک بازیکن راست پا است اما در دفاع چپ بطور تخصصی از وی استفاده میشود .
پائولو مالدینی از جمله بازیکنان نادر در فوتبال هست که از هنگامی که به سمت فوتبال آمد تنها در یک تیم به بازی پرداخت و به هیچ تیم دیگری نرفت

مالدینی در 30 دی 1363 در اولین بازی خود در سری آ ایتالیا به مصاف تیم اودینزه رفت .
اولین بازی ملی مالدینی در 11 فروردین 1367 برابر تیم یوگوسلاوی بود و اولین گل ملی وی نیز در 30 دی 1371در دیدار ایتالیا و مکزیک به ثمر رسید .
آخرین گل ملی مالدینی که هفتمین گل ملی وی نیز میباشد در بازی ایتالیا و ولز در تاریخ 15 خرداد 1378 به ثمر رسید ضمن اینکه بازی تیم های ملی ایتالیا و کره جنوبی در جام جهانی 2002 ایتالیا که در تاریخ 28 خرداد 1381 برگزار شد آخرین بازی مالدینی برای تیم ملی ایتالیا بود .

وی در 126 بازی ملی که برای تیم فوتبال ایتالیا انجام داد توانست 7 گل به ثمر برساند . وی پس از جام جهانی 2002 از تیم ملی ایتالیا خداحافظی کرد و تنها در تیم فوتبال آث میلان به بازی میپردازد .
مالدینی در جام های جهانی 1990 - 1994 - 1998 و 2002 و یورو 1988 - 1996 و 2000 در تیم ملی ایتالیا حضور داشت.

مالدینی در فینال باشگاه های اروپا که در سال 2005 بین دو تیم آث میلان و لیورپول در استانبول برگزار شد توانست در ثانیه 51 بازی دروازه لیورپول را بازکند و همچنین در همین سال به عنوان مسن ترین بازیکنی که در فینال باشگاه های اروپا توانسته گل بزند شناخته شد .

مسئولان تیم ملی ایتالیا برای مسابقات یورو 2004 از مالدینی خواستند که به تیم ملی ایتالیا بازگردد اما وی به دلیل مسایل شخصی و خانوادگی دعوت تراپاتونی را رد کرد و به تیم ملی ایتالیا بازنگشت .

پدر پائولو مالدینی به نام سزاره مالدینی در سال های 1960 کاپیتان تیم آث میلان ایتالیا بود و با این تیم در سال 1963 توانست به مقام قهرمانی باشگاه های اروپا دست یابد . سزاره مالدینی پس از دوران فوتبالش به سمت مربیگری رفت و به یک مربی شناخته شده در جهان تبدیل شد . وی تا چند سال پیش در سطح مربیگری جهانی فعالیت داشت که به دلیل کهولت سن از سمت مربیگری کنار رفت .

پائولو مالدینی توانسته است رکورد دینو زوف در سری آ ایتالیا با 571 بازی را پشت سر بگذارد. وی در نوامبر سال 2005 توانست رکورد 800 بازی در تمام مسابقات برای آث میلان را به جای بگذارد . پائولو در فصل 2006/2007 از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

پسر پائولو مالدینی ( کریستین ) همانند پدر و پدربزرگش به فوتبال علاقه زیادی دارد و در سن 9 سالگی به عضویت باشگاه جوانان آث میلان در آمده است .

مالدینی در سال 1994 به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد . مالدینی یک دفاع بسیار مستحکم برای آث میلان و یک شخصیت بسیار محبوب در بین فوتبالدوستان دنیا میباشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد